26 ديسمبر، 2020 - 11:09

زجاجة خمر تهين المراة القبائلية

في سابقة فريدة من نوعها .قام احد المنتجين الجزائريين  المقيمين بفرنسا.بإنتاج نوع من المشروبات الكحولية  ويتعلق الأمر بالنبيذ الأحمر وكما يقال إلى هنا “يبدو الأمر عادي” وحتى  لو انه أكيد  غير عادي باعتبار أن الأمر يتعلق بالمحرمات.

حيث قام المعني المنحدر من منطقة القبائل  و يرجح أن يكون من ولاية تيزي وزو بإطلاق على منتوجه الأغنية المعروفة للفنان  القبائلي المعروف الراحل سليمان عازم الذي وافته المنية في المنفى  بفرنسا والمنحدر من منطقة اقني قغران بواضية شرق ولاية تيزي وزو حيث هاجر  إلى فرنسا في فترة الاستعمار الفرنسي وهي الأغنية ” امدام اونكور ابوار”  a madame encore a boire ” في إشارة إلى سيدتي زيديني خمرا والسيدة حسب هذه الأغنية هي نادلة بحانة كما قام الراحل بتصوير هذه الأغنية على شكل “كليب” أو إن صح تعبير”سكاتش غنائي”  وهما متوفران على “اليوتيوب” هنا نفتح قوس لنقول  أننا  نجهل إن اعلم المعني عائلة الفنان سليمان عازم بالأمر أو إن  اخذ منه ترخيصا أو موافقة بحيث لم نشا التحري حول الأمر أو الاتصال بالأطراف المعنية  لنغلق القوس ونواصل انه .

إضافة إلى إقدام منتج الخمور المذكور باهانة و تعديه على المرأة على رأسها القبائلية حيث وضعها في صدارة قارورة الخمر.هذا وقد بحثنا  عن صحة   صورة المنتوج التي تم تداولها عبر منصات التواصل الاجتماعي على غرار “الفيسبوك”

حيث تأكدنا  فعلا أنها حقيقية وليست مجرد إشاعة التي تعود الفضاء الافتراضي نشرها .حيث أن القارورة الزجاجية  تتوسطها  صورة لامرأة قبائلية بالزي القبائلي تصب النبيذ الأحمر من قنينة أو بالأحرى جرة تحملها على كتفها بطريقة حمل نساء القبائل لزيت زيتون و الحليب اللبن والى غير ذلك ما شابه ذلك مما حلله الخالق جل جلاله وهو ما يعني اهانة صارخة وتعد صارخ على شرف وكرامة المرأة القبائلية التي لا تنافس لا من حيث أخلاقها الحميدة ولا من حيث تمسكها بديننا الإسلامي الحنيف و لا تمسكها وحفاظها على أسرتها سواء الكبيرة  أو الأسرة الصغيرة و لا طباعها الحسنة و الفريدة من نوعها .

إضافة إلى وجود في ذات  القارورة رمز منطقة القبائل كما دون في أعلاها  عبارة “الغطاء القبائلي” للإشارة فقد أطلق أيضا نفس المنتج لام الخبائث منتوجا أخر يحمل نفس المواصفات في الزجاجة باستثناء إطلاق عليها تسمية “غيلاس” وهو اسم قبائلي امازيغي معروف ويعني أيضا شبل الأسد و هنا صراحة نجهل إن كانت هذه التسمية هي اسم المنتج أو له علاقة شخصية بها .

 

كاتيا.ع

26 ديسمبر، 2020 - 10:03

قصف إسرائيلي عنيف على قطاع غزة

شن الإحتلال الإسرائيلي غارات جوية عنيفة من ليلة البارحة لصبيحة اليوم على قطاع غزة دون رحمة ولا سابق إنذار

الكيان المحتل عاد لجرائمه باكثر 6 ساعات من القصف المتواصل ،لكن هده المرة تحت مباركة عربية ودعم غير مسبوق من طرق دول التطبيع والخيانة ، حيث من المرتقب ان يعيش سكان غزة المغلوب على امرهم الامرين بعد شرعية القتل التي اكتسبها الكيان الارهابي المجرم

جحيم القصف والجرائم التي ستحدث في قطاع غزة يتحملها هده المرة الظمير العربي وكل من ساند قرارات التطبيع او وقف لجانب المطبع و برر موقف خيانته للامة والظمير الانساني

ف.سمير

26 ديسمبر، 2020 - 10:00

الثلوج تقطع طرقات قرى بجاية وتيزي وزور

تسبب التساقط الكثيف للثلوج من ليلة البارحة في عزل بعض القرى و المدارس في منطقة القبائل كبجاية و تيزي وزو
حيث تم تسجيل استمرار تساقط ثلوج يتعدى سمكها 20 سم إلى غاية الساعة السادسة من صبيحة الأحد على المرتفعات التي يصل علوها 800 متر.

اما الولايات المعنية هي أم البواقي وقالمة وباتنة والبويرة وقسنطينة وتبسة وتيزي وزو وميلة وجيجل وبجاية بالإضافة إلى سوق أهراس وبرج بوعريريج وسطيف وخنشلة.

فيما ستعرف ولاياك اخري استمرار في تهاطل أمطار رعدية مرفوقة بحبات البرد تصل كميتها 50 ملم محليا إلى غاية الساعة السادسة من صبيحة الغد.

الولايات المعنية  بجاية وسطيف وسكيكدة وعنابة وقالمة وقسنطينة والطارف وسوق أهراس بالإضافة إلى ميلة وجيجل وبرج بوعريريج.

26 ديسمبر، 2020 - 09:40

حماس تدين خيانة “العدالة والتنمية” المغربي للقضية الفلسطينة

أكدت حركة المقاومة الإسلامية “حماس” أن توقيع رئيس الحكومة المغربية الإعلان المشترك لتطبيع العلاقات مع العدو، وتأييد الأمانة العامَّة لحزب العدالة والتنمية لهذه الخطوة، يعدُّ خروجاً عن مبادئ الحزب وأدبياته الدَّاعمة لفلسطين، وكسراً لموقف التيار الإسلامي.

وقالت حركة حماس في تصريح صحفي، لقد تابعنا ومعنا الشعب الفلسطيني وأمتنا العربية والإسلامية بكلّ استهجان وأسف المشهد المدان والصادم الذي أخرج فيه الإعلان المشترك لتطبيع العلاقات مع العدو الصهيوني.

وشددت حماس على أن المبادئ لا تتجزأ، وأنَّ المصالح الآنية والمكاسب السياسية لا يمكن أن تكون على حساب قضية الأمَّة الأولى، مع التأكيد أنَّ في الحزب رجالاً صادقين لا يرضون بهذا الموقف، وسيبقون رافضين للتطبيع.

وتابعت حماس: “إنَّنا ننظر ببالغ الخطورة لتداعيات هذا الإعلان المشؤوم لتطبيع المغرب، الذي يرأس لجنة القدس التي من أهدافها (حماية القدس من المخططات والمؤامرات الصهيونية وخطط تهويدها).

وأردفت حماس أننا نؤمن أنَّ التطبيع مع هذا العدو سيفتح الباب مشرعاً نحو المزيد من تهويد القدس والمسجد الأقصى المبارك، وسيستغله الاحتلال في تكريس نهجه العدواني ضد القدس والمسجد الأقصى المبارك.

ودعت حماس حزب العدالة والتنمية إلى مراجعة موقفه من تأييد وتبرير هذا الإعلان المشؤوم.

وأضافت أننا نربأ بالحزب أن يكون عرّاباً في مسار الهرولة نحو التطبيع والعدوان على شعبنا وقضيته العادلة.

وتوجهت حماس بالتحية إلى الشعب المغربي، بمختلف أحزابه ومنظماته وقواه السياسية والشعبية والإسلامية، الذي أعلن رفضه لإعلان التطبيع.

وأعربت حماس عن اعتزازها بمواقف الشعب المغربي التاريخية والمشرّفة في الوقوف مع فلسطين وقضيتها العادلة.

وجددت حماس تحذيرها من خطورة الهرولة نحو التطبيع مع العدو الصهيوني، على تاريخ وهُوية الأمَّة وحاضرها ومستقبلها وأمنها القومي.

26 ديسمبر، 2020 - 00:10

الشعب المغربي يثور على ملك التطبيع

خرج ليلة الجمعة الشعب المغربي للشوارع  رافضا لتطبيع نظام المخزن و ملكه مع الكيان الصهيوني

حيث عرفت شوارع اكبر مدن المغرب ليلة الجمعة لساعات متاخرة مسيرات كبيرة و تجمعات في الساحات العمومية الراقصة للتطبيع و الخيانة

ف.م

26 ديسمبر، 2020 - 00:00

How it all started About Dark Dating Sites And Why

The Certain Black Dating Sites Approach

Dont really need to squander my time on people who aren’t important, will waste your time or are falsify. Use the setting to fulfill new folks and have lots of entertaining whilst doing so – acquire chatting to discover extra regarding completely different persons and have a great many enjoyable messaging and arranging to satisfy up.

Freudians hypothesize that, in sexual topinternationaldatingsites.com fetishism, people of 1 competition can type sexual fixations in direction of persons of a split generalised ethnicity group. This collective belief is established by the perception that an individual’s sex-related attraction derives entirely off their race, which is due to this fact be subject to the bias in this article.

Confidential Home elevators Black Online dating sites That Only The Authorities Find out Occur

It may take first date ranges with 20 or extra folks to get there, even though. Upon applying on the platform, the following step is filling out your details to construct a fantastic profile. Right here, together with a couple of photographs on your self could be worth it.

  • Generate websites manon farmers simply white sites can find indigenous harley cyclists and seeking to paran.
  • Trial a dark-colored relationship service and find black women and men who also are on the lookout for the same things because you are.
  • Like most men courting light man years 35 and hate black ladies black white men relationship, linked jul.
  • Receive concerned and create a profile that can get others involved.
  • Org certainly is the house dating single guys in the event that they’ve been involved seeing african ways.

The site connects you with hundreds of black gems who are ready to do anything for enjoyment. All the amazing girls around the Black internet dating App will be real and verified. Therefore , don’t hesitate to promote your kinkiness with some of them. Dating. com is the positioning with respect to online Dating for it is best.

An Unbiased Look at of Dark-colored Dating Sites

Column and responses are edited and reprinted from boston. com/loveletters. Well, this period of time may differ in lots of interactions. Each of the identical, you’ve obtained to use enough time to know more about your match earlier than planning an actual time. In this article, you’ll have an opportunity to place away dealbreakers and scammers and find your self with a like-minded companion. You will also love the live chat characteristic that allows you to face-speak along with your popular model on webcam in real-time.

Is it doesn’t perception of 1 creator that Asian men are often showed in news flash, both popular and LGBT, as being feminized or desexualized. The homosexual Asian-Canadian creator Richard Fung has written that whereas dark males happen to be portrayed as hypersexualized, gay Asian men are pictured as being undersexed. According to Fung, gay and lesbian Asian males tend to disregard or display displeasure with races comparable to Arabs, blacks, and also other Asians yet seemingly give sexual acknowledgement and authorization to gay white men. However , light gay guys are extra regularly than any other racial organizations to state “No Asians” once seeking associates.

It seems that a huge selection of users on Black People Meet not necessarily truly dark. A considerable portion of JDate members are not within the group. And on The Time, 585kidd, who lists his age since 19, is viewed one of many just who are a long way from 55. “Ages does not bother myself so long as we love one another, ” he writes on his profile. Dark People Match connects African-Americans looking for appreciate.

This will give your matches an impressive insight into the way you appear to be. Naturally , these images will converse significantly with regards to your character. Thence, how about making certain the pictures your upload is acceptable. Avoid using uncovering, naked photographs, or group photographs. When you browse for achievable matches and review all their photographs together with their background, you’ve got to consider a deep breath and shoot the shot. If you happen to feel the smallest connection, you might wish to capture your taken – who knows, certainly you’re on the verge of work together using your lifelong friend. Whether you’re looking for scorching dates, one-evening stands, or a severe relationship, there’s no better place to hook up with like-minded individuals compared to the Black Dating App.

There is no benefits extra, you can actually cover the profile to stay confidential on the position. Among the most convincing features include superior methods in meet suggestions. Once you arrive to a profile that you just like, you can tend to indicate curiosity by using the center-formed icon subsequent to the communication button. The new great way to exhibit that you’re thinking about a user and a brilliant choice start a dialogue. Sexual racism can express in the form of the hypersexualisation of particular cultural groups.

Start to see the advantages of the in depth userbase and do not limit oneself. Arrange goes with entirely completely different singles daily. Send your individual relationship and going out with inquiries to Catch fresh episodes of Meredith Goldstein’s “Love Letters” podcast at loveletters. demonstrate or exactly where you hearken to podcasts.

عاجل